Integrated Marine Information System | Compendium Kust en Zee

Integrated Marine Information System

Publicaties
[ meld een fout in dit record ]mandje (1): toevoegen | toon Print deze pagina

one publication added to basket [406532]
Hydraulische randvoorwaarden voor ontwerp caisson renovatie sluisdeuren Visserijsluis
Vanneste, D.; De Roo, S. (2025). Hydraulische randvoorwaarden voor ontwerp caisson renovatie sluisdeuren Visserijsluis. Versie 4.0. WL Rapporten, 25_011_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VII, 19 pp. https://dx.doi.org/10.48607/315
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen.
Hydraulische randvoorwaarden voor ontwerp caisson renovatie sluisdeuren Visserijsluis

Beschikbaar in  Auteurs 
    Waterbouwkundig Laboratorium: Open Repository 412220 [ OWA ]
Documenttype: Projectrapport

Trefwoorden
    Coastal protection > Coastal safety against extreme storms > Harbour structures
    Hydraulic structures > Dikes, shores and other flood defenses
    In-situ measurements
    Literature and desktop study
    Renovation
    Structures > Hydraulic structures > Offshore structures > Caissons
    ANE, België, Haven van Oostende [Marine Regions]
Author keywords
    Vloeddeur; Visserijsluis

Contactgegevens

Opdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken; Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust; Afdeling Kust


Auteurs  Top 
  • Vanneste, D.
  • De Roo, S.

Abstract
    In dit rapport werden randvoorwaarden voor waterstand en golfbelasting opgesteld voor het ontwerp van een caisson die ingezet zal worden bij de renovatie van de vloeddeuren van het benedenhoofd van de Visserijsluis in de haven van Oostende. De randvoorwaarden worden gekenmerkt door een terugkeerperiode tot 10 jaar. De randvoorwaarden voor waterstand werden geanalyseerd op de beschikbare meetreeks uit de studie van het Hydraulisch Randvoorwaardenboek 2020 (HR2020, Vuik et al., 2020). Golfdrukprofielen werden berekend door kwadratische sommatie van de drukprofielen op basis van de lineaire golftheorie, toegepast voor de afzonderlijke bijdragen van golfindringing en lokaal opgewekte windgolven. Deze dynamische drukprofielen zijn te combineren met een hydrostatische druk onder de aangeleverde ontwerpwaterstanden waarbij het effect van een lange golf nog ingerekend wordt.

Alle informatie in het Integrated Marine Information System (IMIS) valt onder het VLIZ Privacy beleid Top | Auteurs